Indkøb

 

Scanax Trading retter fokus på virksomhedens indkøbsfunktion. Opgaverne er bl.a., at forbedre de økonomiske nøgletal i form af reducerede omkostninger, sikre kvalitetskravene, udbygge leveringssikkerheden, effektivisere lagerstyringen og logistikken samt optimere kontraktvilkårene.

Scanax Trading kan f.eks. tilbyde følgende serviceydelser:

  • Vurdering af virksomhedens indkøbsfunktion
    • analysere virksomhedens indkøbspolitik
    • vurdere eksisterende indkøbsaftaler og leverandører
    • identificere produktspecifikationer og kvalitetskrav
    • analyse af forsyningssikkerheden for leverancer
    • gennemgå virksomhedens lagerstyring, logistik og outsourcing

  • Aktiv handling - hele vejen igennem
    • fungere som sparringspartner og forlængede arm
    • være tovholder ved indkøbsaktiviteter
    • udarbejde handlingsplan for en åben og aktiv indkøbspolitik
    • behjælpelig med udarbejdelse af relevant udbudsmateriale
    • undersøge, vurdere og udvælge de rette leverandører (netværk)
    • forhandle pris- og samarbejdsaftaler med leverandører
    • tilrettelægge tekniske kurser evt. i samarbejde med leverandører