Salg- og markedsføring

Scanax Trading retter fokus på virksomhedens salg- og markedsføringsindsats. Opgaven kan bl.a. omfatte en analyse og bedømmelse af igangværende salgs- og markedsføringsaktiviteter samt planlægning, analyse, implementering og opfølgning af nye tiltag. Målet er at sikre målrettet kommunikation og optimal salgsudbytte i et marked præget af intens konkurrence.

Scanax Trading kan f.eks. tilbyde følgende serviceydelser:

  • Vurdering af virksomhedens salgs- og markedsføringsindsats
    • analyse af eksisterende salgsfunktion
    • vurdere koncept og evne til konceptudvikling
    • belyse servicefunktion, herunder teknisk service og kundepleje
    • kortlægge kommunikation og markedsføring
    • analyse af kapitalbehov og risikovillighed

  • Vurdering af marked
    • gennemføre markedsundersøgelser 
    • udføre pris- og produktanalyse
    • identificere og analyse af væsentlige konkurrenter
    • kortlægge, analysere og vælge de rette distributører
    • give indsigt og kendskab til købsadfærden på området

  • Aktiv handling - hele vejen igennem
    • fungere som sparringspartner og forlængede arm
    • være tovholder ved salgs- og markedsføringsaktiviteter
    • bidrage til løbende konceptudvikling
    • udarbejde handlingsplan for aktiv salgs- og markedsføringsindsats
    • behjælpelig ved udvælgelse af relevante markedssegmenter
    • undersøge, vurdere og udvælge distributører (netværk)
    • gennemføre kontraktforhandlinger med udvalgte distributører
    • forberede og deltage i indenlandske, som internationale messer
    • generere kontakter og etablere kontaktnetværk
    • deltage i salgsmøder, herunder opfølgning
    • udarbejde målrettet salgs- og markedsføringsmateriale (præsentationsmateriale)